True Steel 6 Capitulo 1er ciclo

Septa Mordane
House Stark. Non-loyal.
Character. Cost: 3. STR: 3.
The Seven.

While you control:

• Sansa Stark, she gains +2 STR and renown.
  • Arya Stark, she gains an icon and "immune to opponents’ plot effects."
    True Steel #101.

Ward
House Stark. Non-loyal.
Attachment. Cost: 4.
Condition.

Character with printed cost 4 or lower only. Terminal.
Take control of attached character. Attached character gains the affiliation.
True Steel #102.

Butterbumps
House Tyrell. Loyal.
Character. Cost: 2. STR: 2.
Fool.

Insight.
Forced Reaction: After you lose a challenge in which Butterbumps is participating, discard 1 card at random from your hand.
True Steel #103.

A Gift of Arbor Red
House Tyrell. Non-loyal.
Event. Cost: 0.
Redwyne.

Action: Kneel your faction card to have each player reveal the top 4 cards of their deck. Choose one of the revealed cards to put into their hand. Shuffle the remaining cards back into their decks.
True Steel #104.

Old Bear’s Raven
The Night’s Watch. Non-loyal.
Attachment. Cost: 2.
Raven. Companion.

Attached character gains stealth.
If attached character is Old Bear Mormont, he gains an icon.
True Steel #106.

Dagmer Cleftjaw
House Greyjoy. Loyal.
Character. Cost: 7. STR: 5.
Captian. Ironborn.

Renown.
Interrupt: When claim is applied for a challenge in which Dagmer Cleftjaw is attacking alone, choose a non-Limited location with printed cost 3 or lower controlled by the losing opponent. Instead of the normal claim effects, take control of that location.
True Steel #111.

Funeral Pyre
House Targaryen. Loyal.
Event. Cost: 0.
Reaction: After a Lord or Lady character is killed, kneel your faction card to draw 3 cards.
True Steel #116.

Maester’s Chain
Neutral.
Attachment. Cost: 1.
Item.

Maester character only.
Domination Phase: Kneel Maester’s Chain to choose a Condition attachment and discard it from play.
True Steel #117.

Forgotten Plans
Neutral.
Plot. Income: 4. Initiative: 2. Claim: 1. Reserve: 6. Plot deck limit: 1.
Scheme.

While it is not the plot phase, treat the text box of each revealed non-Scheme plot card as if it were blank (except for Traits).
True Steel #119.

Close Call
Neutral.
Plot. Income: 5. Initiative: 0. Claim: 1. Reserve: 6. Plot deck limit: 2.
Winter.

When revealed: Move a character from your dead pile to your discard pile. Then, if there are no other revealed Winter plots, draw 1 card.
True Steel #120.

Con lo fácil que es matar ahora… esos personajes de costes tan altos a ver quien los baja.

Nah, Banner Kraken y palante Calamar! XD

no si al final va a ser así :stuck_out_tongue: acabare jugando greyjoy en el regional

La bendición del dios ahogado te hace inmune a lágrimas de lys y pasar por la espada o soy yo que no lo entiendo bien???

A las lagrimas no, porque no hace “target”, al put, dracaris, etc. si

Lo veo un poco cogido por los pelos, pero aun siendo así es buena carta que mejora el pairing contra targaryen claramente…

?que no hace target porque en la carta no aparece la palabra choose?? (Si vas a tener que eligir igual) Amos, hombre! Y todo el mundo satisfecho con esta explicación? Madre mía. Pues como me jueguen las lagrimas de lys, o elijo yo o que el otro tire un dado.

Todo esto me recuerda…

Fantástico fligh supongo que harán unas faqs o lo que sea, ciertamente no entiendo xq liz no y dracarys si, pese a la explicación.

Por que no han puesto directamente inmune a eventos que es lo que han querido hacer??

Como dice betatron, si entonces no elige el rival elijo yo a quien va el token de veneno y fuera…